Als scholen willen inspelen op de educatieve behoeften van jonge leerlingen met kenmerken van hoogbegaafdheid, is het relevant dat er vanaf het moment van instroom aandacht is voor wat deze leerlingen nodig hebben. Hoe kun je gedrag goed ‘verstaan’, wat zijn de educatieve behoeften van jonge leerlingen en welke kansen zijn er voor betekenisvol handelen? Het accent ligt hier op de kleuterleeftijd.
Wanneer: Donderdag 18-01-2024Hoe laat: 16:00-17:30Terugkijken: Via de website van het Kenniscentrum HoogbegaafdheidKosten deelname: gratis In het schooljaar 2023-2024 organiseert het…
Deepdive met Ragnild Zonneveld (onderwijsadviseur) over onderzoekend leren. Deze video is gemaakt door het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid voor de brochure ‘Thema…
Deepdive met Ragnild Zonneveld (onderwijsadviseur) over een uitdagend aanbod. Deze video is gemaakt door het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid voor de brochure…
Interview met Nora Steenbergen (curriculumontwikkelaar SLO) over leerlingen met kenmerken van begaafdheid. Deze video is gemaakt door het Kenniscentrum Hoogbegaafdheid…
Interview met Lilian van der Poel (specialist ontwikkelingsvoorsprong jonge kind) over signalering als er onvoldoende op de ontwikkelingsvoorsprong van de…
Interview met Lilian van der Poel (specialist ontwikkelingsvoorsprong jonge kind) over kenmerken van heel jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong. Deze…
Interview met Nora Steenbergen (curriculumontwikkelaar SLO) over peergroeponderwijs voor leerlingen met kenmerken van begaafdheid in groep 1-2. Deze video is…
Volgens Maslow verloopt het leren in vier stadia. Van onbewuste onbekwaamheid naar bewuste onbekwaamheid, naar bewuste bekwaamheid tot uiteindelijk onbewuste…
Empirische kennis is kennis die voorkomt uit wetenschappelijke onderzoek. Bij empirisch onderzoek beantwoord de onderzoeker een onderzoeksvraag door systematisch data…